האותנטיות היא כנות הכוונה

ולפעמים דברים צפים ועולים לסף התודעה. כמו בועת אוויר קטנה שמשתחררת פתאום מתחתית כוס מלאה במים. רגע אחד לא הייתה שם, ובשני ניקוות פתאום מן הריק, אוגרת נחישות, דוחפת ועולה. הכתובת שהייתה על קיר דלת התא הימני ביותר בשירותי הסינמטק (צד שמאל למעלה). "האותנטיות היא כנות הכוונה", (קירקגור). הוא זוכר שישב וחירבן שם, בתא לידו ישב אלתרמן. הם אהבו לעשות את זה ביחד דווקא שם ולדבר בקול רם. הרגישו שהם במופע פומבי של הצחקה שכל מי שנכנס לחדר השירותים יכול להנות ממנו, כל זאת, כמובן, ללא המבוכה שיראו את פניהם.

הוא זוכר שהקריא את המשפט לאלתרמן.

זה יפה, ענה אלתרמן, היה לו קול מצועף כששמע דברים שאהב.

לרגע התפתה לומר שהמציא את זה, שקר שיהיה קשר לעלות עליו, לבסוף אמר, מישהו כתב את זה על הדלת.

מישהו כתב או ציטט את זה? תיקן אותו ברוגז.

ציטט, אני חושב. כתוב כאן קירקגור.

קירקגארד, אלתרמן ביטא את השם באופן שיבהיר שהוא מבין, פילוסוף דני, אמר אחרי שתיקונו תפס מספיק רוח גב.

הידיעה של שותפו לחדר השירותים היממה אותו. איך זה יתכן? כאילו בזמן שהוא חי עם הזרם של הידיעה אלתרמן שוחה קדימה, עוקף אותו בעומק, בהכל. בכל זאת התפתה ושאל, איך אתה יודע את הדברים האלה תמיד?

אני לומד, קורא דברים, לא עצלן כמוך.

אחותך עצלנית. העין שלה עצלנית. אחות עצלנית עם עין עצלה. יש לי לפחות הומור שאין לו, אני טוב עם אנשים, פיצה את עצמו.

מצחיק מאוד.

השתתקו.

מה זה אומר? נפלטה השאלה מפיו, זאת תביא שוב את אלתרמן לתפקיד המורה ואותו לתלמיד, אבל הוא לא יכל לעצור, הוא קצת נהנה מזה.

תקריא לי שוב…

"האותנטיות היא כנות הכוונה".

אני חושב שזה אומר שהכוונה הכנה, היא האותנטיות.

בואנה אלתרמן, אתה חתיכת גאון,

אני צריך לחשוב על זה.

תחשוב ותודיע לי.

טוב.

קול הורדת מים השתיק אותם. הם האזינו לקול שטיפת המים וייבוש הידיים ואז פתיחת הדלת שהבהירה להם שהקהל שלהם עזב.

הייתי רוצה להיות יותר אותנתי, מילא אלתרמן לבסוף בקול נמוך את האינטימיות שנוצרה, ופרקש זוכר שנדהם מהדברים שאמר וחשב לעצמו, איך הוא אומר תמיד דברים כאלה, איך הוא יודע בכלל דברים כאלה, מה בדיוק הוא רוצה, אני בחיים לא הייתי חושב ככה. נתקף קינאה ואמר, גם אני, רק בשביל שלא יחשוב שהוא יותר חכם ממנו, למרות שגם אם חשב כך, מעולם לא הראה לו סימן.

3 תגובות

מתויק תחת ונתנה תוקף The becoming

3 תגובות ל-“האותנטיות היא כנות הכוונה

  1. יעל צוקרמן

    יאללה בואו לירושלים, נלך לבאלאנס עם פרקש ואיה ועופר ומושון ואילי וטימור ומיטל וחיים ואוהד ודקל ודינור. ישי כבר כאן.וגם אני.

  2. מה יש לך מבית השימוש? לא חבל וקצת מגעיל לעסוק באלתרמן, קירקגור וגם פרקש הנודע – דווקא בשירותים, ועוד של הגברים, בסינימטק הירושלמי? באִמְשְלִי, חג'ג', אולי תשבו במסעדה/בית קפה שם? או בקפה בן עמי בעמק רפאים, שם ישמעו את השיחה גם כמה צעירים בכיפות וצעירות במכנסיים ועליהם חצאית. אפילו בפלאפל דורון לא רחוק משם יותר עדיף לדבר בכלל, ועל קירגור בפרט. לא נראה לך?

להשאיר תגובה

